Troværdig kommunikation, PR og salg inkluderer alle 3 sider.
Torsdag 26. Nov. 2020 • Uge 48

Salg

Mødebooking for IT-firmaer

Mødebooking giver fokus på dit salg

Af Ambjørn Happy1. februar 2020.

Supermarkeder har alt, og det kan man ikke sælge. Samme problem har mange virksomheder indenfor IT. Man forsøger at sælge alt, hvilket er umuligt. Sælg én ting ad gangen, flere tilbud samtidigt kan den menneskelige hjerne ikke begribe. Sælg én ting.


© Fotografen.dk

I supermarkedet er der principielt tilbud på alle 5.000 varer, men det er en pose brød til halv pris eller 10 bananer med rabat der er dagens vare. De to tilbudsskilte er placeret med fysisk afstand mellem sig. Den menneskelige hjerne kan klare ét tilbud ad gangen, sådan er vi.

Kan du både klippe hår og reparere en bådemotor?

Så hvis man har et IT-firma som
- sælger hardware
- software
- forretningsudvikling
- analyser
- ERP, CRM, App, as-a-service, cloud
skal man vælge én ting ad gangen, ikke dem alle samtidigt.

Traditionel eller moderne mødebooking

"Hej jeg ringer fra Hansen IT. Vi er totalleverandører af alt der har med IT at gøre. Jeres computere, økonomisystemet, håndtering af kunderne, webshops, medarbejdertilfredshedsundersøgelser - Vi kan det hele! På torsdag besøger vi din by, hvornår passer det dig bedst, formiddag eller eftermiddag, hvad er bedst for dig?"

Dét bliver op ad bakke. I salg skal vi vælge én ting ad gangen, og den ting skal være en nyhed, et tilbud, forretningskritisk viden eller noget socialt attraktivt.

"Hej jeg ringer fra Hansen IT. Du ved vi kan alt når det gælder IT, men denne gang har vi pillet en enkelt ting ud som vi præsenterer i din by på torsdag for de firmaer der kan se en mening med det. Jeg ved ikke om det er noget for dig, men det handler om..."

Kvalitet og salg, er som olie og vand

Nogle gange i livet er der en stor afstand mellem kompetence og salg. Det er faktisk synd. Folk der har dårlige produkter vil generelt blive dygtige sælgere. Det er de simpelthen nødt til. Omvendt, folk med gode produkter, de har ofte fokuseret alle deres ressourcer på udvikling af produktet. På et tidspunkt er kontoen ved at være tom, og folk forsøger at sælge på at 'Vi har et godt produkt.' Det lykkes naturligvis ikke.

Cigaretter og biodynamiske produkter

Kompetence og salg har intet med hinanden at gøre. Fordi et produkt sælges i et stort antal, giver det ikke bevis på at produktet er af særlig høj kvalitet. Og fordi et produkt er virkeligt teknologisk fremragende og af ypperlig kvalitet, betyder det ikke at det bliver solgt i et stort antal.

Kvalitet er ikke en USP. Farve er USP, hvis du spørger dem der sælger tobak. Månen er USP, hvis du spørger dem der sælger biodynamiske grøntsager. Kvalitet er ikke USP.

Fordelen ved at samarbejde med et professionelt telemarketinghus

Jeg tænker den største fordel er at man bliver tvunget til at fokusere sin forretning i retning efter mere salg. Der skal være et godt tilbud, ellers fungerer mødebooking ikke optimalt. Et tilbud om at få en konkret gevinst på en time sammen med en fremmed sælger/konsulent.

Mange firmaer opdager at de genvinder fokus på salg, fordi mødebookeren stiller krav om et konkret tilbud. Prøv det.


Ambjørn Happy Mødebooking på Linkedin



Troværdig kommunikation

Strategisk rådgivning for danske virksomheder, taktisk planlægning, praktisk udførelse af kommunikationsopgaver når det gælder tekst, billed og lyd, samt plot til reklamefilm.

Strategi

Analyse, research, erfaring, vision, beskrivelse af målområdet.

Taktik

Udvælgelse af kanaler til kommunikationen.

Praktisk udførelse

Pressekontakt, online tekst og foto, videonyhed, onlinetekst, salg, workshop, events, film, nyhedsbrev, kundepleje, kampagne.

Værktøj til kommunikation

Journalistik, foto, video, speak, plot, idé.

PR, salg og mødebooking
Mødebooking Århus
Mødekonsulent Århus
Salg Århus
Journalistik Århus
Ledelse Århus
Debat Århus
Videomøder
Skypemøder

Ambjørn Happy
fotograf & journalist, djh
8000 Århus
Tlf.: (+45) 26 13 41 11
Tlf. tid: 9-21 på hverdage
- Læg en besked hvis jeg er optaget og få et kald retur.
Email: [email protected]


Troværdig kommunikation PR, salg og ledelse


© Troværdig.dk, 2020

0