Troværdig kommunikation, PR og salg inkluderer alle 3 sider.
Torsdag 26. Nov. 2020 • Uge 48

Salg

Metoder til telefonsalg

Her er dine 3 former for telefonsalg - hvad vil du?

Af Ambjørn Happy14. januar 2020.

Men der er flere, naturligvis. De her, de er bare de 3 former som jeg har oplevet gennem telefonsalg til erhvervslivet og private. Der er ingen tvivl om hvilken form der er mest populær, hvilken der er mest effektiv, og hvilken der er mest foragtet.


© Fotografen.dk

Tjek ud for dig selv? Hvilken form foretrækker du?

Assumptive - det antagende telefonsalg

En af de klassiske metoder i telefonsalg, særligt velegnet overfor private og mindre erhvervsdrivende. Lige meget hvad personen siger, så tager du alt som en bekræftelse på at han ønsker at købe dit produkt. Det kan også anvendes i mødebooking. "Godt så, lad mig høre, er det bedst for dig om formiddagen eller om eftermiddagen?" Den venlige form for telefonsalg som de fleste kan sige nejtak til.

Assertive - det anmasende telefonsalg

Har siden 80'erne været en favorit hos nogle telefonsælgere. Hver gang kunden siger nej, så kommer telefonsælgeren op med et nyt argument for et ja. Man kalder det "indvendings-behandling", men det er åbenlyst assertivt, aggressivt og forulempende. Fungerer ofte sammen med høj baggrundslarm, hujen og bimlen med klokker.

Agreeable - det aftalende telefonsalg

Et telefonsalg er efter aftale, når alle tre parter kan se en gevinst for dem selv. Firmaet, kunden og dem der laver produktet. En aftale er gavnlig hvis den er frivillig for alle parter, og giver gevinst for alle. Min personlige favorit. Kræver fra telefonsælgeren seriøsitet, livsglæde, frimodighed og empati - typiske danske personlighedstræk. Agreeable er min favorit, fordi den er god for business og man har super samtaler med alle i telefonen. Kan anbefales når du vælger mødebooker.


Ambjørn Happy Mødebooking på Linkedin



Troværdig kommunikation

Strategisk rådgivning for danske virksomheder, taktisk planlægning, praktisk udførelse af kommunikationsopgaver når det gælder tekst, billed og lyd, samt plot til reklamefilm.

Strategi

Analyse, research, erfaring, vision, beskrivelse af målområdet.

Taktik

Udvælgelse af kanaler til kommunikationen.

Praktisk udførelse

Pressekontakt, online tekst og foto, videonyhed, onlinetekst, salg, workshop, events, film, nyhedsbrev, kundepleje, kampagne.

Værktøj til kommunikation

Journalistik, foto, video, speak, plot, idé.

PR, salg og mødebooking
Mødebooking Århus
Mødekonsulent Århus
Salg Århus
Journalistik Århus
Ledelse Århus
Debat Århus
Videomøder
Skypemøder

Ambjørn Happy
fotograf & journalist, djh
8000 Århus
Tlf.: (+45) 26 13 41 11
Tlf. tid: 9-21 på hverdage
- Læg en besked hvis jeg er optaget og få et kald retur.
Email: [email protected]


Troværdig kommunikation PR, salg og ledelse


© Troværdig.dk, 2020

0