Troværdig kommunikation, PR og salg inkluderer alle 3 sider.
Tirsdag 22. Sep. 2020 • Uge 39

Mødebooking

Revision og mødebooking

Revisionsbranchen køber stort ind i mødebooking

Af Ambjørn Happy7. februar 2020.

Det er svært at se et mere vanskeligt salg end tilbuddet om at skifte revisor. Mange forretningsfolk har den samme revisor i 5-10-15 år. Man udskifter ham ikke. Rekorden jeg har hørt er 38 år. Revisoren er lige så vigtig som tandlægen. Når du først har tillid til ham, så skal du ikke have andre til at rode rundt i hverken dine regnskaber eller i din mund.


Tegning: Cille Frost fra Penge Høste Maskinen

"Møde en ny revisor? Nej tak, kan du have en god dag."

Når en af de mest konservative brancher køber ind i mødebooking, så må det have en årsag. Også unge reklamebureauer køber ind, stik imod traditionerne i branchen, rådgivende ingeniører anvender mødebooking, tung og seriøs finans skaber kontakt til likvidfyldige holdingselskaber.

Hvad er det der sker?

Jeg har fulgt revisorernes udvikling gennem de senste 15 år. Der er sket et tydeligt skifte. De grå mænd med store briller og stribede skjorter er blevet langt mere udadvendte. Vores kultur kræver markedsføring hver dag, og det er naturligvis en stor udfordring hvis man primært elsker tal, eller er vant til at møde nye kunder i sejlklubben.

Det at ringe til et vildt fremmed menneske og præsentere sig som den ny revisor, det blev betragtet som useriøst. Det er imod revisorens DNA at lave uopfordret telefonsalg på byens store virksomheder, som hans kollega laver revision for.

Drømmen om en ny revisor

Men nogle revisorer køber alligevel mødebooking. Hvorfor? Fordi folk venter på at møde dig. De drømmer om en ny revisor, der forstår forretning bedre, som kender til bigdata og kunstig intelligens, YTD og rullende forecast. De drømmer om at udgiften til revision tjener sig 100 gange hjem igen, fordi han er i stand at sparre professionelt omkring forretningen.

Ny inspiration uden at være utro

Revisorerne vil gerne holde sig i topform, finde nye kunder, udvikle forretningen. Firmaerne vil gerne have en transfusion med ny inspiration og viden fra revisoren. Mødebookeren knytter dem sammen.

Revisoren vil ikke gerne ringe uopfordret selv og fremstå som en desperat telefonsælger. Og det lokale firma i byen ringer helst kun hvis den nuværende revisor har glemt et skattefradrag, fordi alt andet vil være utroskab overfor den nuværende revisor. Derfor skal en tredje part ind imellem dem. En datingfixer, en mødebooker. En der knytter folk sammen der har behov for hinanden. Skønheden i mødebooking, gevinst for begge parter.


Ambjørn Happy Mødebooking på Linkedin



Troværdig kommunikation

Strategisk rådgivning for danske virksomheder, taktisk planlægning, praktisk udførelse af kommunikationsopgaver når det gælder tekst, billed og lyd, samt plot til reklamefilm.

Strategi

Analyse, research, erfaring, vision, beskrivelse af målområdet.

Taktik

Udvælgelse af kanaler til kommunikationen.

Praktisk udførelse

Pressekontakt, online tekst og foto, videonyhed, onlinetekst, salg, workshop, events, film, nyhedsbrev, kundepleje, kampagne.

Værktøj til kommunikation

Journalistik, foto, video, speak, plot, idé.

PR, salg og mødebooking
Mødebooking Århus
Mødekonsulent Århus
Salg Århus
Journalistik Århus
Ledelse Århus
Debat Århus
Videomøder
Skypemøder

Ambjørn Happy
fotograf & journalist, djh
mødebooker, forfatter, opfinder
Vilh. Bergsøes Vej 31, Århus
Tlf.: (+45) 26 13 41 11
Tlf. tid: 9-21 på hverdage
- Læg en besked hvis jeg er optaget og få et kald retur.
Email: [email protected]


Troværdig kommunikation PR, salg og ledelse


© Troværdig.dk, 2020

0