Troværdig kommunikation, PR og salg inkluderer alle 3 sider.
Lørdag 11. Juli2020 • Uge 28

Mødebooking

Priser på mødebooking

Her er prisen på et møde booket af et telemarketingfirma

Af Ambjørn Happy25. januar 2020.

Hvad er prisen på et møde når du køber mødebooking hos et telemarketingfirma?
Prisen per møde er 2.000 kr. i middle-segmentet (SV), 2.500 kr. i high-segmentet (MV) og 1.500 kr. i basic-segmentet (PV).
Dertil kommer booking af møder med folk du allerede har kontakt med, altså nuværende kunder som for øjeblikket er hvilende. De koster 700 kr. per møde.

Vælg fastpris eller timepris

Der er absolut ingen økonomisk forskel på prisen, uanset om du betaler per time eller per møde. Hvorfor ikke det?
Forestil dig at du køber en ny bil. Du kan vælge at betale kilopris for den, eller betale for de timer det har taget at bygge bilen. Prisen er akkurat den samme.
Dine møder har en værdi for dig, og den skal din virksomhed betale for.


© Fotografen.dk

Men der er en kvalitetsforskel. Hvis du vælger at betale per time, så får du en langt bedre behandling i telemarketingfirmaet. Du viser du er seriøs. At du har respekt for at det tager tid at etablere gode salgsmøder på dine vegne. Og du viser, at du hellere vil have færre gode møder, fremfor flere halvdårlige møder.

Det er de bedste salgsmøder jeg oplevet!

Din ny forretning hviler på det møde et eksternt firma har booket for dig. Hvis mødet er booket korrekt, så vil du opleve at du i gennemsnit sælger mere per møde, end hvis du havde booket mødet selv.
Hvorfor? Fordi du er frisk og fuld af energi, når du slipper for at lave kold kanvas selv. Og fordi en professionel mødebooker kan skabe bonding inden du ankommer, så kunden har mere lyst til at købe hos dig.

No-cure no-pay møder

Nogle forretningsfolk foretrækker at købe deres salgsmøder billigt hos et etableret telemarketingfirma uden opstart omkostninger, uden penge til planlægning, og uden kommitment.

No-cure no-pay møder koster omtrent 1.500-2.500 per møde. Men det er et dumt indkøbsprincip, fordi man bliver snydt og skuffet 9 ud af 10 gange.

No-cure no-pay svarer til at betale en mandlig eller kvindelig sexarbejder hvis man får udløsning, og ellers vil man have samlejet gratis. Dumt. Kun en fattig person vil gå ind på dét forslag, og personen vil hade forretningsmanden mens personen smiler til ham. Det er ydmygende. Personen vil booke møderne til ham på enhver måde, bruge ethvert psykopat-trick i bogen, og forretningsmanden vil få absolut ingen forretning ud af de salgsmøder. Det er karma, og det er velfortjent.

Hvis jeg får for få møder for pengene

Et hæderligt telemarketingfirma vil bruge ekstra timer på dit projekt, hvis der er booket for få møder. De timer er gratis for dig.
Hvorfor? Fordi ellers mister telemarketingfirmaet dig som kunde. Firmaet skal leve op til dét I har aftalt, ellers bliver du sur på dem og spreder dårlige reklame. Det har et seriøst firma ikke råd til.

Hvad hvis mødet bliver aflyst?

Det er ærgeligt, og du får ikke dine penge tilbage fra telemarketingfirmaet. Folk dør. Virksomheder går konkurs. Medarbejderen har fået nyt job. De har købt et tilsvarende produkt hos en af dine kollegaer i branchen. De er blevet ramt af stress. Firmaet mangler likviditet.
Der kan være 100 årsager til at dit møde bliver aflyst. Ring til firmaet og find selv svaret. Måske kan du aftale med dem at mødet bliver flyttet 3-4 uger, hvis det er aflyst på grund af pludselig travlhed.

Sælger for lidt på mine møder

Har du købt dem hos et professionelt telemarketingfirma, så finder I nok en løsning. Noget må være gået galt, hos dig eller hos dem. Det må I snakke om. Meningen med møderne er at du skal sælge på dem, ikke spilde din tid.

Start med et testprojekt for at tjekke salgs-kvaliteten

Prøv dig frem og bed altid om et begrænset testprojekt når du laver aftale med et telemarketingbureau. Priserne er nogenlunde de samme i hele markedet, men kvaliteten er stærkt svingende. Hold 3-4 af de bookede møder, for at tjekke salgs-kvaliteten hos det bureau du har valgt. Det er vigtigt at teste mødebookerens arbejde i virkeligheden.


Ambjørn Happy Mødebooking på Linkedin



Troværdig kommunikation

Strategisk rådgivning for danske virksomheder, taktisk planlægning, praktisk udførelse af kommunikationsopgaver når det gælder tekst, billed og lyd, samt plot til reklamefilm.

Strategi

Analyse, research, erfaring, vision, beskrivelse af målområdet.

Taktik

Udvælgelse af kanaler til kommunikationen.

Praktisk udførelse

Pressekontakt, online tekst og foto, videonyhed, onlinetekst, salg, workshop, events, film, nyhedsbrev, kundepleje, kampagne.

Værktøj til kommunikation

Journalistik, foto, video, speak, plot, idé.

PR, salg og mødebooking
Mødebooking Århus
Mødekonsulent Århus
Salg Århus
Journalistik Århus
Ledelse Århus
Debat Århus
Videomøder
Skypemøder

Ambjørn Happy
fotograf & journalist, djh
mødebooker, forfatter, opfinder
Vilh. Bergsøes Vej 31, Århus
Tlf.: (+45) 26 13 41 11
Tlf. tid: 9-21 på hverdage
- Læg en besked hvis jeg er optaget og få et kald retur.
Email: [email protected]


Mødebooking med ekstra salg på møderne


© Troværdig.dk, 2020

0