Troværdig kommunikation, PR og salg inkluderer alle 3 sider.
Torsdag 2. Apr. 2020 • Uge 14

Troværdig journalistik


Fremtiden er mere underholdende
© Fotografen.dk
Kommunikation i de nye medier
Af Ambjørn Happy 13. januar 2020.

Paradigmeskiftet for kommunikation har gjort ondt på de trykte medier. 250 år gamle aviser skulle pludselig forstå den ny virkelighed: Enhver mand og kvinde er sit eget medie, og vi vil sige noget helt andet, end de gamle journalister plejer at fortælle.

Populismen har vundet

I 250 år har vi haft medier der fokuserede på:
• Oprør
• Indsigt
• Forståelse
• Politik

Dén menu har de ny medier skiftet ud med en mere moderne smag. De ny medier elsker denne her menu:
• Underholdning
• Puritanisme
• Konvergens
• Repression

Konsekvenser for din virksomheds kommunikation

Overvej markedsføring gennem de ny medier. Måske bliver man overrasket over prisen, men de har hul igennem til rigtig mange mennesker. Hvis man er parat til at købe en helside i et stort landsdækkende dagblad, så vil man formodentlig få mere for pengene i de nye medier, og det bliver ikke nødvendigvis billigere. Gode bloggere i Danmark, den ny tids journalister der har sin egen platform, sit eget mediehus, tjener 3-10 mio. kr. om året, og det er primært via indtægter fra virksomheder der køber spalteplads på nettet.

Journalistik


Troværdig kommunikation

Strategisk rådgivning for danske virksomheder, taktisk planlægning, praktisk udførelse af kommunikationsopgaver når det gælder tekst, billed og lyd, samt plot til reklamefilm.

Om Ambjørn Happy

Jeg er glad for troværdig kommunikation.

Strategi

Analyse, research, erfaring, vision, beskrivelse af målområdet.

Taktik

Udvælgelse af kanaler til kommunikationen.

Praktisk udførelse

Pressekontakt, online tekst og foto, videonyhed, onlinetekst, salg, workshop, events, film, nyhedsbrev, kundepleje, kampagne.

Værktøj til kommunikation

Journalistik, foto, video, speak, plot, idé.



© Troværdig.dk 2020

15 ms.