Troværdig kommunikation, PR og salg inkluderer alle 3 sider.
Tirsdag 22. Sep. 2020 • Uge 39

Debat

No-cure No-pay mødebooking

Sådan ødelægger du din forretning med no-cure no-pay

Af Ambjørn Happy27. januar 2020.

Useriøst. Ødelæggende for din virksomheds renomé. Kortsigtet. Dumt. Der er primært dårlige erfaringer med professionel no-cure no-pay mødebooking, blandt andet fordi den stresser telefonsælgeren til at lave psykopat-møder eller psykopat-salg for at få smør på brødet.


© Fotografen.dk

Særligt i mødebooking er no-cure no-pay princippet uanvendeligt, fordi firmaet oplever dårlige møder hvor der ikke er noget salg. Emnet har primært sagt ja til mødet, fordi telefonsælgeren gjorde det umuligt at sige nej.

Vi droppede No Cure No Pay da hverken mødebookere, firmaerne eller emnerne fik noget positivt ud af det. Det er ren overlevelse hver gang, og det var skadeligt for vores omdømme og for salget på møderne.
Thomas B.

Gik ind på en restaurant og spiste gratis

Jeg gik ind på en restaurant, spiste kød og grøntsager, drak en flaske vin, men syntes ikke kokken levede op til mine krav og nægtede derfor at betale regningen.
Straks efter kommer kokken ud fra køkkenet, stor og svedig.
"Du nægter betale regning?"
"Ja, jeg er mødebooker, det er helt normalt i min branche. Hvis kunderne ikke er tilfreds med mine møder, så lader de bare være med at betale. Det hedder No-cure, No-pay."
Kokken bøjer sig ind over bordet. Sætter næverne i bordpladsen. Drejer hovedet og lægger panden og sin grove mund i en grim grimasse. Kigger mig lige midt i ansigtet. Han har buskede øjenbryn.
Jeg synker noget. Indstiller mig på at give ham en chance mere.
"Din levering var under niveau, men jeg er villig til at betale dig hvis du serverer et bedre måltid for mig. Vinen var heller ikke alt for fremragende, synes jeg."
"Hmmm. Hmmm. Jamen, så må vi jo lave et nyt måltid til dig, det er da klart", siger kokken med et listigt smil.

Sælg dine varer for nul kroner, og lad folk betale hvis de er tilfredse

Der er få steder man kan få leveret sine varer kvit og frit. Bruge dem, og lade være med at betale for dem. Har man lyst til at være No-cure-no-pay købmand?

Nogle mennesker er så fattige at vi vil gøre alt for at overleve. Men tør du blive klippet af en no-cure no-pay frisør? Nej, det tør man ikke, fordi hvis man er utilfreds bagefter, så er der sket uoprettelig skade på frisuren.

En no-cure no-pay mødebooker - eller no-cure-no-pay telefonsælger - vil hurtigt ødelægge dit marked og give dig et forfærdeligt ry. Det er set mange gange, hos for eksempel aggressive, no-cure-no-pay telefonsælgere (link til DR).

For at undgå misforståelser: Reklamation og garanti er ikke No-cure No-pay, det er et almindeligt krav som de fleste firmaer lever op til. Hvad tænker du?


Ambjørn Happy Mødebooking på Linkedin



Troværdig kommunikation

Strategisk rådgivning for danske virksomheder, taktisk planlægning, praktisk udførelse af kommunikationsopgaver når det gælder tekst, billed og lyd, samt plot til reklamefilm.

Strategi

Analyse, research, erfaring, vision, beskrivelse af målområdet.

Taktik

Udvælgelse af kanaler til kommunikationen.

Praktisk udførelse

Pressekontakt, online tekst og foto, videonyhed, onlinetekst, salg, workshop, events, film, nyhedsbrev, kundepleje, kampagne.

Værktøj til kommunikation

Journalistik, foto, video, speak, plot, idé.

PR, salg og mødebooking
Mødebooking Århus
Mødekonsulent Århus
Salg Århus
Journalistik Århus
Ledelse Århus
Debat Århus
Videomøder
Skypemøder

Ambjørn Happy
fotograf & journalist, djh
mødebooker, forfatter, opfinder
Vilh. Bergsøes Vej 31, Århus
Tlf.: (+45) 26 13 41 11
Tlf. tid: 9-21 på hverdage
- Læg en besked hvis jeg er optaget og få et kald retur.
Email: [email protected]


Mødebooking med ekstra salg på møderne


© Troværdig.dk, 2020

0