Troværdig kommunikation, PR og salg inkluderer alle 3 sider.
Torsdag 26. Nov. 2020 • Uge 48

Debat om troværdighed


No-cure No-pay mødebooking
© Fotografen.dk
Sådan ødelægger du din forretning med no-cure no-pay
Af Ambjørn Happy 27. januar 2020.

Useriøst. Ødelæggende for din virksomheds renomé. Kortsigtet. Dumt. Der er primært dårlige erfaringer med professionel no-cure no-pay mødebooking, blandt andet fordi den stresser telefonsælgeren til at lave psykopat-møder eller psykopat-salg for at få smør på brødet.

Særligt i mødebooking er no-cure no-pay princippet uanvendeligt, fordi firmaet oplever dårlige møder hvor der ikke er noget salg. Emnet har primært sagt ja til mødet, fordi telefonsælgeren gjorde det umuligt at sige nej.

Vi droppede No Cure No Pay da hverken mødebookere, firmaerne eller emnerne fik noget positivt ud af det. Det er ren overlevelse hver gang, og det var skadeligt for vores omdømme og for salget på møderne.
Thomas B.

Gik ind på en restaurant og spiste gratis

Jeg gik ind på en restaurant, spiste kød og grøntsager, drak en flaske vin, men syntes ikke kokken levede op til mine krav og nægtede derfor at betale regningen.
Straks efter kommer kokken ud fra køkkenet, stor og svedig.
"Du nægter betale regning?"
"Ja, jeg er mødebooker, det er helt normalt i min branche. Hvis kunderne ikke er tilfreds med mine møder, så lader de bare være med at betale. Det hedder No-cure, No-pay."
Kokken bøjer sig ind over bordet. Sætter næverne i bordpladsen. Drejer hovedet og lægger panden og sin grove mund i en grim grimasse. Kigger mig lige midt i ansigtet. Han har buskede øjenbryn.
Jeg synker noget. Indstiller mig på at give ham en chance mere.
"Din levering var under niveau, men jeg er villig til at betale dig hvis du serverer et bedre måltid for mig. Vinen var heller ikke alt for fremragende, synes jeg."
"Hmmm. Hmmm. Jamen, så må vi jo lave et nyt måltid til dig, det er da klart", siger kokken med et listigt smil.

Sælg dine varer for nul kroner, og lad folk betale hvis de er tilfredse

Der er få steder man kan få leveret sine varer kvit og frit. Bruge dem, og lade være med at betale for dem. Har man lyst til at være No-cure-no-pay købmand?

Nogle mennesker er så fattige at vi vil gøre alt for at overleve. Men tør du blive klippet af en no-cure no-pay frisør? Nej, det tør man ikke, fordi hvis man er utilfreds bagefter, så er der sket uoprettelig skade på frisuren.

En no-cure no-pay mødebooker - eller no-cure-no-pay telefonsælger - vil hurtigt ødelægge dit marked og give dig et forfærdeligt ry. Det er set mange gange, hos for eksempel aggressive, no-cure-no-pay telefonsælgere (link til DR).

For at undgå misforståelser: Reklamation og garanti er ikke No-cure No-pay, det er et almindeligt krav som de fleste firmaer lever op til. Hvad tænker du?

Debat
Danske debatører censureres
© Fotografen.dk
Er facebook blevet den store bandit?
Af Ambjørn Happy 19. januar 2020.

Politikere kritiserer facebook for at krænke ytringsfriheden. Og det er sandt. Igen og igen laver kommunikationsgiganten censur, hvilket som bekendt ikke er lovligt i Danmark. Lars Hedegaard fortæller at facebooks censorer ligefrem er gået ind i hans opslag og har "rettet dem til", fjernet en overskrift og skåret i teksten.

"Jeg havde skrevet et opslag, der handlede om slaveri. Det var tre korte afsnit med en overskrift. Facebook fjernede så overskriften og det sidste afsnit og skar i teksten der var tilbage, for så at publicere den som om jeg selv havde skrevet det."
Lars Hedegaard i BT.

Alle love skal også gælde facebook, inklusiv ytringsfriheden

En række fremtrædende debatører bliver udelukket af facebook, youtube og twitter, skriver DR. Blot det at nævne navnet på en frihedskæmper er nok til at blive censureret. Ja faktisk bare at linke til DRs omtale er nok til at du bliver ramt af censur. Tendensen ses over hele verden, ikke kun i Danmark.

Diktaturstater har vores foragt

Vi har alle den største foragt for censur som foregår i diktaturstater. Politikere overvejer derfor muligheden for at du kan sagsøge facebook, eller give facebook milliardbøder for censuren. Alle er velkomne til at kommunikere ad andre kanaler end facebook, twitter og youtube. Men de facto er der ikke noget alternativ. Dem der har magten over medierne, de har også magten til at begå censur, og det vil nogle politikere lave om på.

Hvad synes du? Er censur okay, eller bør facebook overlade det til domstolen at afgøre om for eksempel Lars Hedegaad siger noget kriminelt? Skal din bager have lov til at bestemme hvad du snakker om med dine venner mens du venter i køen i hans butik?

Debat
Markedsføring i en politisk korrekt tid
© Fotografen.dk
Markedsføring i en politisk korrekt tid
Af Ambjørn Happy 13. januar 2020.

Superherskere har lige siden Farao elsket en god slave. De arbejder fint i hold, i teams, grupper. Bygger pyramider, graver kanaler, marcherer med blafrende faner, rejser skyskraberne helt op til himlens vom. De er nemme at styre, bare man får pillet unoderne af dem. En typisk fejl ved en slave det er, at han tror han er et individ formet af historien, slægten, familien, opvæksten. Et individ med helt særlige karaktertræk, moral, seksualitet, intelligens, stamina. En personlighed.

Man kan tage mine negerboller og eskimois, men lad mig beholde min jydekrog.

Personlighed er ikke godt, når man er i slavebranchen. Personlighed kommer så nemt på tværs og gør det svært at styre sine slaver. Holde gelederne. Holde takten. Bare det at få dem i nogenlunde samme størrelse, det kan være et bøvl. Derfor er det en livsopgave for enhver solkonge at medvirke til at nedbryde individualismen hos slaverne. Nedbryde respekten for køn, race, kultur, tro og personlighed. Det er et hårdt arbejde, fordi slaver bralrer op om at de har ytringsfrihed, religionsfrihed og menneskerettigheder. De er genstridige, det er de.

I vores tid forsøger kejserne at fjerne individualiteten ved at udrydde sigøjnerkjoler, race, negerboller, nationalitet, sømandslakrids, danskersmart, eskimois, køn, kannibaler, kunst, amagerhylder, franske kartofler, fastelavnskostumer, sørøver med klap for øjet, hekse med vorte på næsen. Og det gør mig ked af det. Jeg har altid elsket negerboller og haft sex med dejlige hekse, men man bøjer sig i støvet for tidens hersker.

Kun beder jeg så ydmygt om, du mægtige hersker, at jeg må beholde min jydekrog.

Jydekrogen er en del af mit inderste væsen, forstår du. Min trailer, det ville simpelthen ikke kunne gå uden dén. Og jeg ved godt københavnere driller mig, når de anvender den ikke-inkluderende betegnelse 'jydekrog', men inde i mig bliver jeg stolt. Jyder er lidt smartere. Det er smart med en trailer. Jydekrog, det er sådan en piggejavert smarte mennesker har bag på deres bil.

Men der er også en anden årsag til at jeg elsker min jydekrog.

Den er god til markedsføring. Vi hægter billeder, historier, sjov og underholdning på dén jydekrog. Personlighed er selve grundlaget for at kunne fortælle en god historie der kommer folk ved. Personlighed er provokerende, forførende, fortællende, fornøjelig, sød og elskelig, stærk og på tværs.

Personlighed er kernen i at fortælle en historie. Reklame bygger på dét, personlighed. Hvordan laver vi markedsføring i en korrekt tid, hvis al personlighed bliver bandlyst?

Debat


Troværdig kommunikation

Strategisk rådgivning for danske virksomheder, taktisk planlægning, praktisk udførelse af kommunikationsopgaver når det gælder tekst, billed og lyd, samt plot til reklamefilm.

Strategi

Analyse, research, erfaring, vision, beskrivelse af målområdet.

Taktik

Udvælgelse af kanaler til kommunikationen.

Praktisk udførelse

Pressekontakt, online tekst og foto, videonyhed, onlinetekst, salg, workshop, events, film, nyhedsbrev, kundepleje, kampagne.

Værktøj til kommunikation

Journalistik, foto, video, speak, plot, idé.

PR, salg og mødebooking
Mødebooking Århus
Mødekonsulent Århus
Salg Århus
Journalistik Århus
Ledelse Århus
Debat Århus
Videomøder
Skypemøder

Ambjørn Happy
fotograf & journalist, djh
8000 Århus
Tlf.: (+45) 26 13 41 11
Tlf. tid: 9-21 på hverdage
- Læg en besked hvis jeg er optaget og få et kald retur.
Email: [email protected]



Troværdig kommunikation

Strategisk rådgivning for danske virksomheder, taktisk planlægning, praktisk udførelse af kommunikationsopgaver når det gælder tekst, billed og lyd, samt plot til reklamefilm.

Om Ambjørn Happy

Jeg er glad for troværdig kommunikation.

Strategi

Analyse, research, erfaring, vision, beskrivelse af målområdet.

Taktik

Udvælgelse af kanaler til kommunikationen.

Praktisk udførelse

Pressekontakt, online tekst og foto, videonyhed, onlinetekst, salg, workshop, events, film, nyhedsbrev, kundepleje, kampagne.

Værktøj til kommunikation

Journalistik, foto, video, speak, plot, idé.



© Troværdig.dk 2020

16 ms.